close

 

昨天旋律在腦中響起了
毫不抵抗的找了音樂歌詞來翻譯
我記得,這是當年偶像劇千金百分百的片尾曲
我覺得霍建華很帥~我不懂Peter好在那兒~~

 

-- | Lene Marlin | Disguise LYRICS |--

 

Have you ever felt some kind of emptiness inside
你是否有過內心空虛的感覺
You will never measure up, to those people you
旁人都無法理解
Must be strong, can't show them that you're weak
必須表現堅強,不能露出無力的一面
Have you ever told someone something
你是否跟別人說過內心感受
That's far from the truth
卻言不由衷
Let them know that you're okay
只能默默加上一句"我很好啦"
Just to make them stop
只為了讓他們別再追問下去
All the wondering, and questions they may have
那些推測、茶餘飯後的話題

 

I'm okay, I really am now
我很好,我真的沒事
Just needed some time, to figure things out
只是需要點時間,把內心弄清楚
Not telling lies, I'll be honest with you
沒有說謊,我會老實告訴你的
Still we don't know what's yet to come
未來來日方長,就看看未來會怎麼樣吧

 

Have you ever seen your face,
你有沒有看著自己的臉龐
In a mirror there's a smile
鏡子裡的你嘴角掛著微笑
But inside you're just a mess,
但你的內心糟透了
You feel far from good
你的感受連"還好"都稱不上
Need to hide, 'cos they'd never understand
但你需要隱藏脆弱的一面,因為他們根本不了解

 


Have you ever had this wish, of being
你曾經這樣希望過嘛,希望
Somewhere else
自己在別的地方
To let go of your disguise, all your worries too
讓自己可以卸去的偽裝,讓你的情緒好好釋放
And from that moment, then you see things clear
而在那一刻,你終於可以把事情看清楚

 

I'm okay, I really am now
我好多了,真的
Just needed some time, to figure things out
只是需要點時間,把自己的內心搞清楚
Not telling lies, I'll be honest with you
我沒有說謊,我會誠實地告訴你
Still we don't know what's yet to come
因為來日方長,還不知道下一刻會怎麼樣呢

 

Are you waiting for that day when your pain will disappear?
你也在等待那一天嘛,傷痛都消失
When you know that it's not true what they say about you?
終於有自信去了解,身旁的指責不言自明
Couldn't care less 'bout the things surrounding you
忽略那些周遭的鳥事
Ignoring all the voices from my wall
不再在意身旁的流言蜚語

 

I'm okay, I really am now
我很好,我真的很好
Just needed some time
只是還需要點時間
To figure things out
把自己的內心搞清楚
Not telling lies
這不是故作堅強
I'll be honest with you
我會老實告訴你的
Still we don't know
畢竟來日方長
What's yet to come
未來會發生什麼,還說不準呢

 


I'm okay, I really am now
我很好,我真的很好
Just needed some time
只是還需要點時間
To figure things out
把自己的內心搞清楚
Not telling lies
這不是故作堅強
I'll be honest with you
我會老實告訴你的
Still we don't know
畢竟來日方長
What's yet to come
未來會發生什麼,還說不準呢
Still we don't know
畢竟來日方長
What's yet to come
未來會發生什麼,還說不準呢

arrow
arrow

    sherrygottalent 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()