close

undefined

從美國選秀節目America‘s got talent發跡的小女孩Grace VanderWaal發EP囉

在肯薩斯出生的她,有像Sia的成熟嗓音

別看妹子只有12歲,人家可是美國版達人秀第11屆的冠軍喔

在這首歌中看得到小女孩飽受旁人的品頭論足,仍努力保持自我的勇氣

就是那句不要活在別人的眼光中

一起向妹子學習吧~~

 

Grace VanderWaal - Clay中文歌詞翻譯


[Verse 1]

You see a girl in the hallway

看到一個女孩站在門廊上

And then you whisper to your friend, "Who is she anyway?”

你對朋友悄聲問:“她是誰啊?”

You forgot what she looks like, in like a day

在一天內,就忘了她的長相
But your words don't hurt me

但你的話無法傷到我
I will be okay

我會好好的


[Bridge]
'Cause you don't hurt me

我不會被你傷害
I won't mold to..

我不會被你影響

 

[Chorus]
Your silly words

你說的那些傻話
I won't live inside your world

我不會隨之起舞
Cause your punches and your names

你的拳頭霸凌、亂取的難聽綽號
All your jokes and stupid games

你的訕笑、愚蠢的遊戲

They don't work

他們起不了作用
They don't hurt

他們傷不了我
Watch them just go right through me

那些舉動就這樣左耳進右耳出
Because they mean nothing to me

因為他們什麼意義都沒有

 

[Chorus]

I'm not clay

我可不會因你改變

 

[Verse 2]

You see that girl in the hallway

看到一個女孩站在走廊

Smile on her face as she walks away

在她走過時當面取笑她

Trying to tear her down was your first mistake

試圖讓她難過,是你犯的第一個錯誤

'Cause little do you know she wasn't built to break

你不知道的是,她可不是生來好欺負的

 

[Bridge]
'Cause you don't hurt me

我不會被傷害
I won't mold to..

我不會因你改變

 

[Chorus]
Your silly words

你說的那些蠢話
I won't live inside your world

我不會隨之起舞
Cause your punches and your names

你的拳頭霸凌、亂取的難聽綽號
All your jokes and stupid games

你的訕笑、愚蠢的遊戲

They don't work

他們起不了作用
They don't hurt

他們傷不了我
Watch them just go right through me

那些舉動就這樣左耳進右耳出
Because they mean nothing to me

因為他們什麼意義都沒有

 

[Hook]
Try to change my shape

試圖改變我
But baby I'm not clay

但我又不是你的玩具
Sorry not today

至少不會是今天
Cause baby I'm not..

你這傻子,我可不是...

Try to change my shape

徒勞地想改變我
But baby I'm not clay

但我又不是你的玩具
Sorry not today

抱歉囉絕不會是今天
Cause baby I'm not clay

小傻瓜,我又不是你的玩具

 

[Chorus]
Your silly words

你說的那些蠢話
I won't live inside your world

我不會隨之起舞
Cause your punches and your names

你的拳頭霸凌、亂取的難聽綽號
All your jokes and stupid games

你的訕笑、愚蠢的遊戲

They don't work

他們起不了作用
They don't hurt

他們傷不了我
Watch them just go right through me

那些舉動就這樣左耳進右耳出
Because they mean nothing to me

因為他們什麼意義都沒有

 

[Chorus]

I'm not clay

我可不會被你改變 :P

 

總覺得唱到最後就要吐舌賣萌一下 


--------------vocabulary--------------
clay n.黏土,黏土的可塑性,在此象徵容易被改變

mold v.陶冶;塑造

mold to 塑造成...模樣;因...被影響

tear down 撕破;詆毀、使...難過


--------------little talk--------------

這首歌好正面,一起向可愛的妹妹學習吧~

是說這個VanderWaal就是物理說的凡德瓦力

真是可愛的姓氏

 

arrow
arrow

    sherrygottalent 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()